Op naar Canada

18 december 2015 - Sherwood Park, Canada

Gister was het dan eindelijk zo ver, op naar Canada! Na lang wachten werden we, mijn broer en ik, gister naar Schiphol gebracht. De reis is eindelijk begonnen. Alles ging gewoon zoals altijd als je gaat vliegen.

Eenmaal achter de douane hadden we nog ruim de tijd om bij de gate te komen. Om niet al die tijd alleen maar te wachten zijn we even naar het casino geweest, dat was voor mij de eerste keer in een casino. Toen we uit gespeeld waren in het casino zijn er rustig aan naar de gate gelopen.

Wij hadden de boardingpassen op onze telefoon staan. Op een gegeven moment gingen we boarden, dus wij leggen onze telefoons onder de scanner. ERROR, Huh error? Ik dacht meteen dat er iets mis was gegaan met het inchecken via de telefoon. We moesten naar de balie en daar werden we verder geholpen.

We gaven onze boardingpassen aan de vrouw achter de balie en die zij dat ze goed nieuws had voor ons, we hadden een gratis upgrade naar de businessclass. wij helemaal blij natuurlijk.

We kwamen bij onze stoelen en konden gewoon niet geloven dat gratis op die stoelen zaten. De stoel kon in alle standen, rechtop, beetje achter uit, voetjes omhoog, helemaal plat om te slapen noem maar op. Je kon ook de massage stoel aan zetten dan bewoog er iets in je rugleuning. been ruimte van hier tot Tokio. Het was HEERLIJK om zo een keer te kunnen vliegen.

Tijdens de vlucht kregen we van alles en nog wat. toen we net zaten kwamen ze langs met champagne en bier vervolgens kwamen ze langs om het eten op te nemen. Ik had als voorgerecht Zalm mouse en zalm met ingelegde groente en als hoofdgerecht kabeljauw echt heerlijk. Het menu was samen gesteld door drie sterren chef Jacob Jan Boerma. Verder kregen we nog een toetje, een snack, nog een lichte maaltijd en een warm appeltaatrje.

Na zoveel eten een 1 film ben je er onderhand al. Ik heb maar even kunnen slapen helaas want ik werd na een half uurtje alweer wakker van de warmte. Nog even een boekje lezen en daarna alle spullen weer in de bagagerekken doen om vervolgens alweer te gaan landen.

En dan sta je ineens in Canada. De tante en neef van mijn moeder stonden op ons te wachten. Alle bagage in de auto geladen en toen naar huis. Wij verblijven bij de neef (Gavin) van mijn moeder.

Na een warm onthaal bij Gavin thuis hebben we, ja alweer, nog iets gegeten. Bomvol begon de vermoeidheid er in te sluipen. Maar ja het is niet slim om heel vroeg naar bed te gaan want dan zit je de volgende dag weer met het zelfde probleem.

Na het eten ben ik mijn koffer uit gaan pakken en heb ik me een beetje opgefrist. daarna vroeg Nicole, de vrouw van Gavin, of ik mee wilde naar de winkel zodat ik niet in slaap kon vallen. Toen zijn we even naar de winkel geweest en eenmaal thuis heb ik het nog een kwartier vol gehouden, toen ben ik maar naar bed gegaan rond 20:45 uur.

Nu afwachten wat morgen gaat brengen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl